Tidlige Sachs 150` har ikke tetninger på sjalte og kick aksel men senere utgaver har dette, da med en liten utfresing i clutchdeksel for disse. Simmeringer for veivaksel, der må nok motorblokkene deles og veiven tas ut for å demontere simmeringer. Hvis det er snakk om originale simmeringer som skal byttes så må veivens rammelager ytre lagerbane demonteres fra motorblokken for å ta ut simmeringen. Erstatnings simmeringer bruker en tykk underlagsskive som erstatning for den originale simmeringens krage.
Jeg borer et lite 3mm hull i metallkransen på den nye simmeringen og passer på at den flukter med smørehullet i blokken ved montering slik at simmeringen får smøring slik den originale fikk smøring. OBS!! Vær særs forsiktig ved boring i metallkransen da det er svært lett at boret kan skade leppen på simmeringen. Jeg legger et avstandsstykke på boret slik at bare ca. 3mm av spissen på boret er synlig for å unngå skader som nevnt!