Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Er det ingen tegn på at kløtsjen tar noe som helst? Har du tatt av høyre motordeksel og sjekket om tannhjul på veiv aksel sitter på? En annen årsak kan være kløtsj kurv som har fått hakk i sporene som lamellene skal gå fritt i. Da kan det være at stål lamellen han hengt seg fast i kurven og ga vil ikke kløtsj ta i det hele tatt.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDe fleste bruker full glans på opplakkeringer på disse, men du kan gjerne dempe den noe. Orginalt hadde disse ca 70-80 glans på disse.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Skal prøve å svare på noe av det du spør om. 1. Når det gjelder pærer, tror jeg Nils Ubostad i Motosør kan hjelpe deg. Ring han på kveldstid, 91633573.
2. Dette med ledninger er en ganske enkel sak å gjøre selv, selv om du ikke er elektriker. Hvid det er hemper inne i skjermen som ledningene skal ligge i, er det bare å kutte en av det og skjøte denne, så gjøre det samme med den andre. Du kan sikkert spørre en venn om å hjelpe deg.
3. Her er jeg usikker på hvilken type håndtak som brukes på Avanti, men igjen kan Nils Ubostad kanskje svare deg på dette, også.
4. Her har jeg ingen kunnskap om nøkkel.
5. Kanskje du kan kjøpe deg ei sideveske å ha på siden av bagasjen, så får du plass til litt mer enn en flaske bensin. Kjekt å ha med pluggnøkkel og en ekstra plugg plus litt annet verktøy.
Håper jeg har gitt deg noen svar som vil hjelpe. Lykke til.MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet skal være to desiliter olje på motoren. Hvis man fyller opp til nedre kant av S-deksel, blir det for mye. Når den står på sidestøtta, renner det ut i gjennomføringen til sjaltepinnen. Der skal det ikke være noen form for tetning, altså ingen simring. Det er ikke skadelig å kjøre med for mye olje, men det beste er om du tar av høyre deksel på motoren, slik at du får tømt den helt, for så å fylle på 2 dl som er riktig. Da tror jeg problemet er løst.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerJeg husker ikke betegnelsen på de gjengene, men ta kontakt med Nils Ubostad i Motosør. Tror han har disse mutterne og vet betegnelsen.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDette har jeg ikke vært borti før. Da bør du kanskje ta kontakt med Vidar Aas og høre med ham.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerDet kan være feil på lys spole. Prøv en annen, om det er mulig. Ellers kan jeg ikke skjønne hva det kan komme av.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerBiltema sin totaktsolje har jeg ikke prøvd, men tror ikke den er farlig å bruke. Temposhop har også god totaktsolje som du kan kjøpe og ta med på tur i de passende plastflaskene den kommer på. Ellers han bensinstasjoner olje som er bra, både syntetisk og mineral olje. Fordel med syntetisk er at det ryker og soter mindre av den enn den mineralske oljen.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Oljeskift er en grei og enkel jobb å gjøre på disse. Kjør gjerne motoren varm og plasser mopeden på noe som gjør at den står rett. Jeg pleier å bruke støttebukker for bil under fothvilerne. Midt under motoren er det en tappeplugg som du skrur ut og tapp oljen i et kar under. Det vil alltid være igjen noen dråper gammel olje på motoren, men det betyr ingen ting. Skru inn pluggen igjen og sett mopeden på sidestøtten og skru av S-dekslet på høyre side av motoren. Fyll på 2 dl med girolje og skru på dekslet igjen. Vips, så er dette gjort. Lykke til.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerVet at slike pærer er i handelen hos noen, men svv vil ikke godkjenne det. Det begrunnes med at lampen/lykten skal være ment for led pære. Våre sykler har lampe/lykt som er ment til glødepære og derfor mener de at dette ikke er lov. Har sett på FB at det er noen som selger slike pærer der, men brukes på eget ansvar og ikke på vår anbefaling.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Vi har dessverre ikke dette skjemaet i vår base, så her kan vi ikke hjelpe. Men, om du er på FB, kan du spørre på vår FB side om noen har dette skjemaet.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Har du kjenner noen som har maken moped med disse fargene, kunne du lånt et par deler fra denne med inntakt orginal lakk og fått denne scannet eller sammenlignet med det fargekartet forhandler har.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Mener Veteranmopeden har disse skrue settene i sitt sortiment.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerVanlig smørefett går helt fint å bruke, men kan størkne litt over tid. Jeg anbefaler hvit, syrefri og vannfast vaselin til dette. Den holder fint over tid og smører fint. Jeg anbefaler pakning i stedet for pakning sement til dekslet. Om du velger sement, pass på at du ikke legger på for mye slik overflødig sement ikke løsner inn i oljen.
MIKUS@ONLINE.NO
DeltakerHei. Ja, mener disse er like og skjemaet kan brukes på din. Litt usikker på det med nøkkelbryter, men ser ut som det kan stemme.
-
ForfatterInnlegg