MIKUS@ONLINE.NO

Forumsvar Lagt Inn

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 65)
  • Forfatter
    Innlegg
  • som svar til: Olje lekkasje #117675
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Det skal være to desiliter olje på motoren. Hvis man fyller opp til nedre kant av S-deksel, blir det for mye. Når den står på sidestøtta, renner det ut i gjennomføringen til sjaltepinnen. Der skal det ikke være noen form for tetning, altså ingen simring. Det er ikke skadelig å kjøre med for mye olje, men det beste er om du tar av høyre deksel på motoren, slik at du får tømt den helt, for så å fylle på 2 dl som er riktig. Da tror jeg problemet er løst.

    som svar til: Gjenger bakstilling Panter #117674
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Jeg husker ikke betegnelsen på de gjengene, men ta kontakt med Nils Ubostad i Motosør. Tror han har disse mutterne og vet betegnelsen.

    som svar til: Bytte av Statorplate Panter 370 1973 modell #117673
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Dette har jeg ikke vært borti før. Da bør du kanskje ta kontakt med Vidar Aas og høre med ham.

    som svar til: Problemer med elektrisk anlegg Panter #117435
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Det kan være feil på lys spole. Prøv en annen, om det er mulig. Ellers kan jeg ikke skjønne hva det kan komme av.

    som svar til: Olje til en Corvette #117275
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Biltema sin totaktsolje har jeg ikke prøvd, men tror ikke den er farlig å bruke. Temposhop har også god totaktsolje som du kan kjøpe og ta med på tur i de passende plastflaskene den kommer på. Ellers han bensinstasjoner olje som er bra, både syntetisk og mineral olje. Fordel med syntetisk er at det ryker og soter mindre av den enn den mineralske oljen.

    som svar til: Giroljeskift 1964 Tempo Corvette 4.gir #116877
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Oljeskift er en grei og enkel jobb å gjøre på disse. Kjør gjerne motoren varm og plasser mopeden på noe som gjør at den står rett. Jeg pleier å bruke støttebukker for bil under fothvilerne. Midt under motoren er det en tappeplugg som du skrur ut og tapp oljen i et kar under. Det vil alltid være igjen noen dråper gammel olje på motoren, men det betyr ingen ting. Skru inn pluggen igjen og sett mopeden på sidestøtten og skru av S-dekslet på høyre side av motoren. Fyll på 2 dl med girolje og skru på dekslet igjen. Vips, så er dette gjort. Lykke til.

    som svar til: LED pære til Tempo Swing 175, 58 mod #116589
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Vet at slike pærer er i handelen hos noen, men svv vil ikke godkjenne det. Det begrunnes med at lampen/lykten skal være ment for led pære. Våre sykler har lampe/lykt som er ment til glødepære og derfor mener de at dette ikke er lov. Har sett på FB at det er noen som selger slike pærer der, men brukes på eget ansvar og ikke på vår anbefaling.

    som svar til: Tenningslås Corvette 380 jubileum #116318
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Vi har dessverre ikke dette skjemaet i vår base, så her kan vi ikke hjelpe. Men, om du er på FB, kan du spørre på vår FB side om noen har dette skjemaet.

    som svar til: Tempo Swing 1958 Modell #116261
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Har du kjenner noen som har maken moped med disse fargene, kunne du lånt et par deler fra denne med inntakt orginal lakk og fått denne scannet eller sammenlignet med det fargekartet forhandler har.

    som svar til: Sachs 50/3-gir m/vifte 1958 mod. #116177
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Mener Veteranmopeden har disse skrue settene i sitt sortiment.

    som svar til: Corvette 300 girmekanisme #116036
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Vanlig smørefett går helt fint å bruke, men kan størkne litt over tid. Jeg anbefaler hvit, syrefri og vannfast vaselin til dette. Den holder fint over tid og smører fint. Jeg anbefaler pakning i stedet for pakning sement til dekslet. Om du velger sement, pass på at du ikke legger på for mye slik overflødig sement ikke løsner inn i oljen.

    som svar til: Koblingsskjema Panter 470 sport #115630
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Ja, mener disse er like og skjemaet kan brukes på din. Litt usikker på det med nøkkelbryter, men ser ut som det kan stemme.

    som svar til: Bkf eller ckf #115031
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Mener å se at de er like i konstruksjon, men at deksel og sylinder er forskjellig. Regner med at boring er 38 mm som de andre Panter motorene. Ut over dette har jeg ikke noe kunnskap om.

    som svar til: Nøkler til sal/ styre på Panter 370 #114757
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Jeg har aldri fått det gjort, men jeg vet at flere har fått dette utført. Om du er på FB, kan du spørre om hvor dette kan gjøres der på vår FB side. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dette.

    som svar til: Tenningslås #114720
    MIKUS@ONLINE.NO
    Deltaker

    Hei. Gratulerer med “ny” Corvette. Denne modeller har et “dashbord” med tenningslås, speedometer og to små lys. Dette er det orginale utstyret på disse, men dette kan være fjernet til fordel til en eldre utgave som ikke hadde dette “dashbordet”, men bare speedometer. Men det skal være en lås på venstre side av rammerøret som framgaffelen er festet i. Hvis du finner dette, kan du seende forespørsel til Kjell Berg AS med rammenr og be om nøkkelkort til denne mopeden. Dette kortet tar du med deg til noen som lager nøkler og da kan du låse gaffel på den.

Viser 15 innlegg - 1 til 15 (av totalt 65)
Webhotell levert av Zondo Norge AS